یکی تعریف می کرد : “با اتوبوس از یه شهر دیگه داشتم میومدم یه بچه ء ۵-۶ ساله رو صندلی جلویی بغل مامانش یه شکلات کاکایویی رو هی میگرف طرف من هی میکشید طرف خودش.منم شیطنتم گرفت ایندفعه که بچه شکلاتو آورد یه گاز بزرگ زدم!بچه یکم عصبانی شد ولی مامان باباش بهش یه شکلات دیگه دادن.خیلی احساس شعف میکردم که همچین شیطنتی کردم.
یکم که گذشت دیدم تو شکمم داره یه اتفاقایی میوفته.رفتم به راننده گفتم آقا نگه دار من برم دستشویی.
خلاصه حل شد.یه ربع نگذشه بود باز همون اتفاق افتاد.دوباره رفتم…سومین بار دیگه مسافرا چپ چپ نیگا میکردن.
اینبار خیلی خودمو نگه داشم دیدم نه انگار نمیشه رفتم راننده گفت برو بشین ببینیم توام مارو مسخره کردی…
رفتم نشستم سر جام از مامان بچه پرسیدم ببخشید این شکلات چی بود؟
گفت این بچه دچار یبوسته، ما روی شکلاتا مسهل میمالیم میدیم بچه میخوره!!!خلاصه خیلی تو مخمصه گیر کرده بودم.خیلی به ذهنم فشار آوردم بالاخره به خانومه گفتم ببخشید بازم ازین شکلاتا دارین؟گف بله و یکی داد..رفتم پیش راننده گفتم باید اینو بخورین.الا و بلا که امکان نداره دستمو رد کنین.خلاصه یه گاز خوردو من خوشحال اومدم سر جام .ده دقیقه طول نکشید راننده ماشینو نگه داشت!!!منم پیاده شدم و خوشحال از نبوغی که به خرج دادم! یه ربع بعد باز ماشینو نگه داشت…! بعد منو صدا کرد جلو گفت این چی بود دادی به خورد من؟ گفتم آقا دستم به دامنت منم همین مشکلو داشتم! کار همین شکلاته بود!شما درکم نمیکردین! خلاصه راننده هر یه ربع اتوبوس رو نگه میداشت منو صدا میکرد میگفت هی جوون! بیا بریم!
یکی از بهترین لذت های سفر اینکه حرص همسفرهایتان درآرید. وقتی که با تور و یا گروهی سفر می کنید بزرگترین وظیفه شما آزار دیگران است. شما با این کارتون باعث می شوید که انها هرگز این سفر را فراموش نکنند و خوب این چیزیه همه از یه سفر می خواند.
اگر با تور سفر می کنید بهترین کار اینکه دیرتر وقت تعیین شده به محل قرار برسید
اگر با هواپیما می روید اصلا توجهی به پاسپورتتان نکنید مهم نیست چه مدت اعتبار دارد فقط کافی یک روز قبل پرواز به لیدر بگویید که اعتبار پاس دو روز بیشتر باقی نمانده. و امروز نمی توانید به اداره گذرنامه مراجعه کنید و او بخواهید اگر مایل که همراهش باید خودش برود پاس شما را تمدید کند.
یکی از بهترین روش های آزار همسفران این است اول از همه وارد دستشویی عمومی بشوید و قبلی مطمئن و دلی آرام در توالت بنشینید و نوشته ها و نقاشی های کوبیسیم را نظاره کنید و خاطرات خودتان را مرور کنید اصلا به ا ه ن و اوهن منتظران اهمیت ندهید.
وقتی وارد هتل شدید زودتر از هم اتاقی وارد توالت شوید و سرتاسر دیوار را خیس کنید
نکته مهم دیگه خروپف شبانه است وقتی که خسته از گشت گذار به هتل برگشتید و هم اتاقی شما همین خوابید شما بلند شوید چراغ را روشن کنید و در چمدان دنبال چیزی بگردید مهم نیست چی؟ فقط سروصدا کنید.
بعد این می توانید موبایل خود را روشن کنید و از کلیپ های بی مزه خنده دار ببنید و صدا گوشی را تا اهر باز کنید.
این درس روز اول سفر بود. هروز با من باشید تا روش های نوین همسفر آزاری به شما بیاموزم.
۹۸/۵/۱۸ سفر به ماداگاسکار در ارتفاع بیست پایی بین تهران – استانبول
شما به عنوان یک همسفر موظف هستید همرهان خود را خوشحال کنید. آنقدر خوشحال که بالا بورند و هورا بکشند
حالا من به شما می اموزم که چگونه در همسفران خود شادمان کنید.
وقتی از هواپیما پیاده شدید کمی صبر کنید تا همسفران از گیت رد شوند و پاسپورتشان مهر شود. حالا لیدر مسافران می شمارد و یکی کم است حالا از پشت گیت به لیدر اشاره کنید که پاسورتتان نیست….. کم کم بفیه همسفران هم متوجه می شوند و شروع به پچ پچ می کنند… آنقدر صبر کنید همه عصبانی شوند… لیدر مجبور است بماند تا وضعیت شما مشخص شود دیگران هم شاکی هستند….
باز هم صبر کنید تا لیدر هم زیر زبونی فحش بدهید
باز هم صبر کنید حدود نیم ساعت به بالا بهتر هم هست….باید همه شاکی شوند.. حالا دست جیبتان کنید پاسپورت را درآورید و از همان پشت گیت اشاره کنید که پاس پیدا شده….
باور کنید در این لحظه همه همسفران از شادی هورا می کشند و بالا می پرند…. و این همان وظیفه شرعی شما بود … همان که موظف بودید دیگران را خوشحال کنید.
پ ن : اگر نیم ساعت معطلی به یک ساعت هم برسد خوشحالی ها هم بیشتر می شود
با من همراه باشید با سلسله دروس: مسولیت اجتماعی در سفر
پ ن ۲ اینا رو که می گم دیدمااااا دیدمااا که می گم
لیدرها عاشق مسافرهای خوشخواب هستند. چرا آنها کمترین زحمت را دارند نیازی نیست در مورد جاهای دیدنی توضیح زیاد داد. همچنین این مسافرها همیشه خواب و نشه هستند و اتوبوس و هواپیما جا می مانند.
البته بهترین روش اذیت کردن تور این است که هنگام سوار شدن هواپیما حواس لیدر را پرت کنید و یا در شمردن افراد او را به اشتباه بیاندازید خلاصه هر کاری می تونید انجام بدید که لیدر سوار هواپیما بشه ولی جند تا مسافر جا بمونند.
بهترین کار اینکه به همسفراتون بگویید پرواز دوساعتی کنسل شده و همسفران محبور کنید از جهت گشت و گذار از فرودگاه بیرون بروند و همچنین به لیدر دروغ بگویید که همان همسفران اولین نفرات هواپیما شدند.
باور کنید لیدرها خوشحال می شوند….آخه چه کسی حوصله داره هر ساعت سه بار صدای شماره افراد را توسط لیدر داره….
باور کنید این لیدرها همیشه پشت سر مسافرها صحبت می کنند….
بهترین انتقام اینکه در فرودگاه بدون هماهنگی یهویی غیب شوید… اگر غیبت دوست ندارید یک گوشه دنج در فرودگاه پیدا کنید و بخوابید… بکذارید تور لیدرها دنبال شما بگردند… ماداگاسکار شهر تانا
۹۸/۵/۱۹
مهم ترین سوالها در سفرهای گروهی
وقتی شما سفر گروهی می کنید باید بدانید که وظایف دارید که باید با نهایت دقت انجام دهید
هیچ وقت در زمان مقرر آماده نباشید این یک اصل مهم است. بدانید و آگاه باشید هر زمان که سر قرار برسید زود رسیده اید.
اگر بعد از یک ساعت تاخیر امدید و دیگران نق و غر زدند فقط یک سوال بپرسید (((حالا مگه چی شده؟؟؟؟)))) این کلیدی ترین سوال در یک سفر گروهی است…
مطمین باشید هیج جواب منطقی برای این سوال شما وجود ندارد.
یکی دیگر اساسی ترین سوالات در تور این است که از لیدر بپرسید:
کی می رسیم؟؟؟
این سوال را باید هر هشت دقیقه یکبار بپرسید…. با اینکار تورلیدرها عاشق شما می شوند…
مهمترین کار بعدی اینکه آمار تمام سرویس های بهداشتی مسیر را بدانید و سوال بعدی همینه:
((( کی وای می ایستیم برای سرویس؟؟؟؟))))
تورلیدرها عاشق این سوال هستند. البته این سوال یک سوال تکمیلی دیگر هم دارد. وقتی با کلی تاخیر برگشتید سوال کنید ((( کی دوباره برای سرویس وای می ایستیم؟؟؟؟)))
در این موقع حتما قرص ادویل Advil را به لیدر بدهید… مطمین باشید بی نهایت خوشحال می شود. و این خرسندسازی وظیفه هر مسافر در قبال لیدر می باشد.