اولین باری که به  تاریک جادو سینما رفتم  هشت ساله بودم و انقلاب، یکساله بود. با پسرخاله ام و دوستانش رفتیم سینما.   اولین چیز تاریکی بود و از بالاترین نقطه سالن بر صفحه سفید بزرگ روبرو نور می پاشید. و صداهای که تور در جعبه جادو محسور می کرد. این اولین مواجه من با سینما بود.

فیلم (فریاد مجاهد). نصف فیلم گذشته بود که  وارد سینما شدیم.  اون موقع ها هر وقت که می رسیدی می تونستی وارد سینما بشی و فیلم را ببینی و ادامه فیلم را در سانس بعدی ببینی. فضای تاریک و  سیاه سینما و پرده بزرگ،  و ابهت سینما منو گرفت…

این فیلم،  اولین فیلم ساخته شده بعد از انقلاب بود. و اولین حضورم در سینما… و اکنون چه افسوس ها دارم که چرا زودتر به سینما نرفته بودم…..

 جو انقلاب و پارتیزان بازی در هوا موج می زد.  گروه جوان با انگیزه های انقلابی قصه اصلی فیلم بود… این یک فیلمفارسی انقلابی بود. 

بهمن مفید قهرمان اصلی فیلم بود و محبوبه بیات هم نقش آفرینی می کردند..

فیلم سیاه و سفید و ۳۵ میلیمتری و محصول  استودیو تخت جمشید  و کارگردان مهدی معیدنیان بود. دقیق خاطرم نیست ولی تصور می کنم در محدوده  بازار تهران و  لاله زار سینما رفتیم

نمی دانم اگر از عوامل سازنده  این فیلم،  امروز  و بعد از بیش از چهل و چند سال بعد از انقلاب سوال شوند  آیا بازم حاضرند  این فیلم بسازند  چه جوابی خواهند داد؟؟؟

هرگز  تصویر اولین فیلم دیدنم در سینما را فراموش نمی کنم….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *